Wikipedia

Zoekresultaten

woensdag 8 juni 2016

Kampeerklassen

We zijn naar de Lilse Bergen geweest en hebben lekker gegeten.  Het bosspel was ook zeer leuk.
Het was ochtend en ik moest eerst de bagage wegzetten.  We namen de fiets en vertrokken naar de Lilse Bergen.  Ik vond de fietstocht heel leuk.  Ik heb veel km gefietst en toen waren we er.  Ik ging eerst een plek zoeken om te eten en te zitten.  Na een uurtje ging ik in het water.  Het water was wel een beetje fris maar na een tijdje wende ik er aan.  Het was middag en ik ging mijn boterhammen opeten en wat drinken.  Na het eten ging ik weer in het water.  We gingen op een vlot en na 5 minuten vloog ik tegen een houtblok.  Ik heb ook kikkervisjes gevangen en meegenomen.  He was 4 uur en we gingen vertrekken.  Dit keer was het een kortere fietstocht.  We waren terug en gingen eten.  Het was spaghetti die Linda had gemaakt.  Die is altijd lekker.  Na het eten gingen we de bagage halen en de tenten opzetten.  Toen we moesten gaan slapen, maakten anderen nog lawaai en iedereen was zeer vroeg wakker.
Vrijdagmorgen gingen we eten en een lunchpakket maken.  Bij het eten was veel lekkers.  De meesten dronken chocomelk.   Toen iedereen klaar was, gingen we naar het bos.  Bij het bosspel was het de bedoeling dat iedere groep zoveel mogelijk kaartjes moest verzamelen.  Toen gingen we terug naar school.  Het was heel leuk en het bosspel vond ik het leukste.  Het was een geweldige ervaring.
Lennert 6A

Op 26 mei was het kampeerklassen.  We waren 's morgens  met de fiets naar de Lilse Bergen vertrokken.  Het fietsen was heel leuk.  Toen we er aan kwamen sprong Brent als eerste in het water.  Daarna gingen Jade en ik er ook in.  We vonden het wat koud dus gingen we naar de speeltuin.  Een uurtje later probeerden we nog eens in het water en toen was het zalig.  Nadien gingen we terug naar de speeltuin.  We speelden in het eekhoornpad en dat was heel leuk.  Toen we terug naar school fietsten, had bijna iedereen pijn aan zijn poep.  Terug op school hebben we lekkere spaghetti gegeten.  Dan moesten we gaan douchen en slapen.  De volgende ochtend gingen we naar het bos.  We deden een groepsspel.  We werden in 4 groepen verdeeld en iedere groep kreeg een kleur.  We moesten proberen zoveel mogelijk kaartjes te hebben.  Daarom moesten we 'schaar-steen-papier' spelen en de winnaar kreeg een kaartje.  Na een paar uur gingen we terug naar school en mochtn we naar huis.
Yana 6A

Het was keitof!  We begonnen met de koffers aan de refter te zetten.  Toen iedereen klaar was, zijn we vertrokken naar de Lilse Bergen met de fiets.  Dat was keitof en het was zo voorbij.  Toen we binnen waren, aten we een koek en dronken ons drankje.  Dan gingen we ons omkleden om in het water te gaan.  En dat was fris, brrr.  Ik dacht niet na en sprong erin, maar na een tijdje ging ik er weer uit.  Terug op school aten we spaghetti, gingen douchen en poetsten onze tanden.  We gingen slapen, althans dat probeerden we, want er wed nog veel gebabbeld.  We werden wakker en gingen ontbijten.  Lekkere boterhammen met kaas.  We maakten ook ons lunchpakket.  Toen gingen we een bosspel spelen.  Dat was tof, want we waren gewonnen.  Toen kwamen we terug op school en onze ouders kwamen ons ophalen.  Het was een geslaagde tweedaagse!
Joran 6A
 
Donderdag 26 en vrijdag 27 mei gingen we kamperen op onze school.
Donderdag vertrokken we met de fiets naar de Lilse Bergen.  Het was mooi en warm weer dus onze leerlingen hebben zich goed geamuseerd.  De meesten hebben ook een duikje in het water genomen.  Om 17u waren we terug op school.  Daar aangekomen wachtte er ons een lekkere spaghetti en een ijsje als dessert.  Na het eten gingen we onze tenten opstellen, voor sommigen een heel gedoe, maar we kregen hulp van verschillende handige ouders.  Eenmaal alles geïnstalleerd, namen we een douche en kropen toch al in onze tentjes.  We deden nog een spelletje, lazen een boek of babbelden wat.  Daarna was het slaaptijd.
De volgende dag waren we al heel vroeg wakker, het had ook geregend.  We gingen ons wassen en aankleden en schoven aan aan het ontbijt.  We maakten ook zelf ons lunchpakket.  We vertrokken naar het bos waar we een leuk bosspel deden.  Om 15u waren we terug op school en werden we afgehaald of gingen zelf met de fiets naar huis.  Na zo'n kort nachtje en 2 dagen inspanning was iedereen toch wel een beetje moe.  Het waren 2 superleuke dagen.
Juf Colinda











 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten