Op
donderdag 22 februari gingen de leerlingen van het 6de leerjaar een
dag naar het middelbaar. Hier lees je
enkele verslagjes .
Op
donderdag 22 februari mochten wij, de leerlingen van het 6de
leerjaar, voor een dag naar het middelbaar.
De dag zelf stonden alle kinderen te popelen om naar het middelbaar te
gaan. Het was super leuk. Je kon kiezen wat je wou proberen. We kregen een lessenrooster voor die
dag. Maar eerst kregen we een rondleiding
in de school. Die rondleiding werd
gegeven door Seppe en Jerom, 2 leerlingen van het middelbaar. Ze werden bijgestaan door de turnmeester,
meneer Van den Eynde. Want in het
middelbaar benoem je iedereen met meneer of mevrouw. De rondleiding gebeurde klas per klas, want
er waren nog andere klassen uit andere scholen.
Het middelbaar is echt mega groot.
Gelukkig waren er twee meisjes die ons naar de klassen leidden nadat we
met de andere klassen in groepen werden gezet.
Ik denk dat we met ons gemixte groepje anders verloren waren
gelopen. We konden heel veel leuke
dingen kiezen zoals: Didasco (een school waar je zelfstandig leert werken),
moderne wetenschappen/crea (tekenen, kunst, zingen=creatief zijn), moderne/sport
(veel sporten), Latijn en 1B (veel techniek, sport en project). De middagpauzes wren verschillend. We kregen wraps en water. In die wraps zat ham, kaas of kip, sla, paprika,
tomaten, maïs en cocktailsaus. Ikzelf had boterhammen bij, want ik lust niet
graag wraps. Na de pauze ging ons
groepje (Kato, Stien, Jasmijn, Jelle en ik) en ook nog andere kinderen met de
bus naar Didasco. Het is er echt
gezellig. Het is misschien niet super
groot, maar wel super leuk. We hebben er
gespeeld en een proefje gedaan op de computers.
We moesten allemaal iets opzoeken.
Er waren 4 kinderen die hetzelfde hadden. Je moest ze zoeken en leren kennen. Door het aan elkaar te vertellen wat je
gevonden had, kon je je groepje vinden.
Daarna moesten we foto’s vinden over ons onderwerp. Om ongeveer 14u20 namen we de bus terug. We kregen sport en spel in de sporthal. Dat was met z’n allen. We deden superleuke spelletjes met de
turnmeester. Wat de anderen gedaan
hadden zal ook zeker wel leuk geweest zijn.
Voor mij was dit een fantastische dag in het middelbaar!
Liesl 6A
Op
donderdag 22 februari mochten we een dagje naar het middelbaar. Er waren ook andere scholen. We werden verdeeld in groepen. Bij elke groep waren kinderen van het
middelbaar die ons hielpen. Eerst kregen
we een rondleiding en dan les. Bij elke
groep is dat anders, maar wij begonnen met Engels. Dat kregen we van meneer Adinau. We kregen daar een leuk liedje te horen over
het alfabet. We hebben over dat liedje
wat vragen moeten oplossen. Na de leuke
les Engels mochten we STEM gaan doen bij meneer Palmans. Hij leerde ons wat dingen over bruggen. Toen was het middag. Een paar kinderen van het middelbaar hadden
wraps voor ons gemaakt. Sommige kinderen
aten ook hun eigen boterhammen. Na de
middag kregen we natuurwetenschappen van mevrouw Verrijckt. Ze leerde ons werken met een microscoop. Dat vond ik heel leuk. Daarna kregen we nog crea van mevrouw
Mensinck. Onze groep mocht leuke
belletjes tekenen. Dat vond ik het
leukste van heel de dag. Dan was de
leuke dag van het middelbaar al voorbij.
Yoni 6A
Op
donderdag 22 februari gingen we met het 6de leerjaar van BS ’t Park
naar het Atheneum, een middelbaar in Malle.
Ook andere 6de leerjaren kwamen naar het middelbaar
kijken. Juf Colinda bracht ons er naar
toe. We werden in de refter verdeeld
voor een richting die we zelf kozen om te gaan bekijken. Twee jongens gaven ons een rondleiding in de
school. Elke groep kreeg ook 2
leerlingen van de 1ste graad mee om de hele dag de lessen te volgen
en om ons naar het juiste lokaal te brengen.
Ik heb gekozen voor sport omdat je dan beweegt en fit bent. Eerst kregen we les van meneer Van den
Eynde. We hebben hockey gespeeld. Ik heb daar ook nieuwe vrienden gemaakt. Na die les gingen we naar STEM. Daar lagen i-pads klaar die we moesten
gebruiken om filmpjes te bekijken over de opdracht die we moesten doen. We moesten een bruggetje bouwen dat stevig
genoeg was zodat je er een gom op kon leggen.
Toen was het middagpauze. In de
refter kregen we wraps en een ijsje als dessert. Na de middag kregen we nog Engels en
natuurwetenschappen. We hebben ook nog
een spel in de sporthal gedaan. We
werden in groepjes verdeeld en hebben ‘dikke Berta’ gespeeld. Op het einde van de dag kwam juf Colinda ons
halen en gingen we terug naar onze school.
De dag in het middelbaar was heel erg leuk!!!
Cobe 6A
Op 22
februari ben ik met mijn klas naar het middelbaar geweest. We voelden kriebels in onze buik. We gingen naar de refter en gingen aan tafel
zitten. Ze riepen 1 voor 1 onze namen af
en we kregen een sticker met onze naam op en een mapje met balpen. We kregen een rondleiding in de school. Er waren ook
leerlingen bij van andere scholen.
Tijdens de pauze kregen we een koek en een drankje: chocomelk of
fruitsap. Dan begon de eerste les. Ik had moderne/crea gekozen, dus moest ik
eerst naar Engels. Super leuk. We kregen een alfabet liedje te horen. Dan ging ik naar de les techniek STEM. We gingen in groepjes zitten en kregen een
onderzoeksvraag. We hadden een blauw en rood kleurtje nodig. De opdracht was ‘kleur de bruggen met
duwkracht rood en die met trekkracht blauw.’
Daarna zijn we wraps gaan eten in de refter. Ik at een vegetarische wrap. We kregen nog een ijsje als dessert. We hebben wat gespeeld op de
speelplaats. Na die leuke tijd hebben we
natuurwetenschappen gedaan. We moesten
zelf aan het werk met een microscoop.
Het was niet zo moeilijk. Bij
crea moesten we bellen tekenen. Op het
einde van de dag hebben we nog estafetten gedaan in de sporthal. Het was een superleuke dag!!
Lorenta 6A
Geen opmerkingen:
Een reactie posten